rekrutacja-regulamin-200640.jpg

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie " Myśl globalnie, działaj lokalnie - razem dla planety" nr 2024-1-PL01-KA122-SCH-000216021 realizowanym w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Gdańsku w terminie 01.09.2024-30.06.2025 w ramach/dzięki                                                Europejskiemu Funduszowi Społecznemu PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS)                                                 2021-2027 w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”

 1. Informacje o projekcie

 Regulamin określa zasady rekrutacji oraz uczestnictwa nauczycieli i uczniów ZSP2 w projekcie

  1. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach/dzięki Europejskiemu Funduszowi Społecznemu PLUS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027 w ramach projektu “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
  2. Główne cele projektu:
  • Poprawa jakości pracy placówki poprzez udział nauczycieli w mobilnościach (kursy, szkolenia) w celu podniesienia kompetencji zawodowych
  • Nabycie przez nauczycieli wiedzy i praktyki dotyczącej: rozwijania świadomości i trwałych  nawyków prośrodowiskowych służących ochronie klimatu, wykorzystanie wśród społeczności szkolnej
  • zmniejszeniu wpływu barier środowiskowych na przyszłość kadry i dzieci i zwiększeniu motywacji do ich pokonywania, szczególnie w zakresie wielojęzyczności i krytycznego wykorzystania nowoczesnych technologii,
  • Korzystania z nowoczesnych technologii TIK w międzynarodowym środowisku pracy w celu wdrożenia jej na terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2  w Gdańsku.
  • Uzyskanie walidacji nabytych umiejętności uczestników podczas mobilności poprzez dokument Europass Mobilność.
  • zwiększenie zaangażowania nauczycieli i uczniów w programy mobilnościowe, umiędzynarodowienie placówki
  1. Projekt realizowany jest w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w Gdańsku w okresie 01.09.2024-31.06.2025.
  2. W ramach projektu wsparcie przewidziano łącznie dla 20 mobilności, w tym 8 mobilności kadry typu kurs/szkolenie w terminie I-IV.2025(Hiszpania) i 12 mobilności uczniów typu grupowego -w terminie II-V.2025, Łotwa(6), Czechy(6).
  3. Uczestnictwo w projekcie jest nieodpłatne i odbywa się na zasadzie równego dostępu.

 2. Warunki uczestnictwa w projekcie 

 Uczestnikami projektu mogą być nauczyciele i uczniowie Szkoły Podstawowej nr 42 i Przedszkola nr 73 w Gdańsku. Rekrutacja odbywa się na zasadzie równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz równości szans kobiet i mężczyzn.

  1. Warunkiem uczestnictwa nauczyciela jest wyrażenie chęci uczestnictwa w projekcie w formie ustnej do koordynatorów projektu pani Anny Eisler lub pani Doroty Tomaszewskiej do dnia 30.08.2024, a uczestnictwa nauczyciela w mobilnościach – udział i otrzymanie akceptacji w postępowaniu rekrutacyjnym.
  2. Uczestnik projektu posiada ważny paszport lub dowód osobisty na co najmniej na kolejny rok kalendarzowy.
  3. Uczestnik projektu może uczestniczyć tylko w jednej mobilności w ramach w ramach programu

     Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027 w ramach projektu

    “Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”

 

  1. Nauczyciele i uczniowie przystępujący do projektu składają pisemną deklarację uczestnictwa w projekcie i wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z działaniami projektowymi. W imieniu uczniów zgodę wyrażają opiekunowie prawni.

 

6.Przed rozpoczęciem mobilności każdy uczestnik (lub jego opiekun prawny) jest zobowiązany do podpisania umowy z instytucją wysyłającą czyli ZSP2 W Gdańsku

 3. Zasady rekrutacji uczestników projektu

 Rekrutacji nauczycieli i uczniów dokonuje Zespół ds. rekrutacji powołany przez Dyrektora Szkoły.

  1. W skład Zespołu ds. rekrutacji wchodzą:
  • dyrektor ZSP2 – Lucyna Niewiadomska
  • wicedyrektor ZSP2 – Anna Eisler
  • szkolny koordynator projektu –Dorota Tomaszewska

W miarę potrzeby dyrektor może powołać dodatkowe osoby do prac komisji.

 

  1. Rekrutacja prowadzona będzie w roku szkolnym 2024/2025

 

  1. Harmonogram rekrutacji uczniów i nauczycieli w roku szkolnym 2024/2025:

 

Nauczyciele -Przyjmowanie wniosków

Rekrutacja

Rekrutacja uzupełniająca

Do 10.09.2024

2.10. 2024

w miarę potrzeb

Uczniowie -Przyjmowanie wniosków

Rekrutacja

Rekrutacja uzupełniająca

Do 15.12.2024

21.12. 2024

w miarę potrzeb

Spotkanie organizacyjne z nauczycielami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie

10.2024

Spotkanie organizacyjne z nauczycielami zakwalifikowanymi do udziału w projekcie

01.2025

 

  1. Rekrutacja jest przeprowadzana w formie konkursu. Aby wziąć udział w rekrutacji należy zapoznać się z regulaminem i złożyć niezbędne formularze do sekretariatu szkoły w terminie określonym w harmonogramie (formularz zgłoszeniowy-zał.1 lub 2)

 

  1. Do konkursu w ramach mobilności kadry mogą przystąpić osoby spełniające poniższe wymagania:
  • są nauczycielami Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Gdańsku
  • znajdują się w niekorzystnej sytuacji zgodnie z kryteriami zawartymi części B formularza zgłoszeniowego-zał.2 ( warunek konieczny)
  • znają język angielski w stopniu komunikacyjnym
  • znają i wykorzystują w pracy nowoczesne technologie TIK w zakresie przynajmniej podstawowym
  • we wcześniejszych latach podjęły inicjatywę zwiększania adaptacyjności szkoły do potrzeb otoczenia
  • wykazują zainteresowanie rozwojem kompetencji edukacyjnych, dbają o swój rozwój
  • potrafią pracować w zespole
  • potrafią przekazywać wiedzę i w prawidłowy sposób komunikować się z otoczeniem.

 

  1. Szczegółowe kryteria rekrutacji:

              Kandydat będzie mógł uzyskać maksymalnie 24 punkty, po 3 za każde z wymienionych      

               w pkt 5 kryterium.

            Warunkiem niezbędnym do rekrutacji jest  znajdowanie się w niekorzystnej sytuacji (zgodnie     

            z kryteriami zawartymi w części B formularza zgłoszeniowego).

 

           W przypadku zdobycia przez kandydatów takiej samej ilości punktów kandydaci przystąpią  

            dodatkowo do uzupełniającej rozmowy kwalifikacyjnej

  1. Proces rekrutacji zostanie zakończony sporządzeniem przez Zespół ds. rekrutacji listy

            głównej i rezerwowej oraz umieszczeniem ich w dokumentacji projektu.

 

  1. Wolne miejsca zajmie pierwsza w kolejności osoba z listy rezerwowej, w przypadku gdy zakwalifikowany nauczyciel zrezygnuje z udziału w projekcie/zostanie skreślony lub nie wyrazi zgody na przetwarzanie danych osobowych.

 

  1. W przypadku zbyt małej liczby Uczestników rekrutacja może zostać wznowiona
    w dowolnym momencie trwania projektu.

 

  1. Wyniki rekrutacji przeprowadzonej przez Zespół Rekrutacyjny są ostateczne.

 

  1. Do konkursu w ramach mobilności uczniów mogą przystąpić osoby spełniające poniższe wymagania:

 

  • Są uczniami Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Gdańsku
  • Są uczniami klas V – VIII
  • znajdują się w niekorzystnej sytuacji zgodnie z kryteriami  zawartymi  w formularzu zgłoszeniowym-  zał. 1 ( warunek konieczny)

 

  • Posiadają umiejętność komunikowania się w języku angielskim
  • Angażują się w realizację projektu biorąc udział w działaniach na poziomie szkoły (przygotowywanie materiałów, prezentacji, filmów, dokumentacja realizacji projektu, itp., zaangażowanie w czasie wizyt uczniów i nauczycieli ze szkół partnerskich).
  • Są komunikatywne, posiadają umiejętność współpracy w grupie.
  • Cechuje je rzetelność, uczciwość i sumienność podczas realizacji postawionych

Dobór uczniów na wyjazdy  należy do wyłącznej kompetencji komisji rekrutacyjnej.

  1. Ogłoszenie wyników rekrutacji zostanie przekazane osobom zakwalifikowanym indywidualnie. Nastąpi to nie później niż w terminie 30 dni od terminu złożenia wniosku.

 

13.Dokumentacja rekrutacji, w tym lista rankingowa i rezerwowa, będzie dołączona do dokumentacji projektu.

Wszelkie kwestie nieujęte w regulaminie będą rozstrzygane przez Dyrektora szkoły i koordynatora projektu.

 

14.Koordynator  oraz  opiekunowie  projektu  nie  odpowiadają  za  zmiany  wynikające  z przyczyn zewnętrznych lub od nich niezależnych.

 

15.Uczniom i rodzicom przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń, co do wyników rekrutacji w terminie do 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy uczestników.

 

16.W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń komisja rozpatruje sprawę i w ciągu 3 dni roboczych od wpłynięcia zastrzeżeń ogłasza ostateczną decyzję, która jest nieodwołalna. Autorzy zastrzeżenia mają prawo zapoznać się z protokołem posiedzenia komisji w terminie do tygodnia od chwili ogłoszenia decyzji ostatecznej.

4. Prawa i obowiązki uczestnika Projektu

  1. Każdy Uczestnik ma prawo do:
  • informacji na temat projektu
  • nieodpłatnego udziału w projekcie,
  • otrzymania certyfikatów zgodnie z założeniami projektu,
  • zgłaszania uwag i oceny zajęć, w których uczestniczy.

 

  1. Uczestnik zobowiązuje się do:
  • uczestnictwa w spotkaniach projektowych
  • uczestniczenia w przydzielonych mobilnościach oraz wypełniania i przesłania koordynatorowi raportu z mobilności w ciągu 7 dni od daty jej zakończenia
  • wdrażaniu zdobytej na szkoleniu wiedzy w codzienną praktykę zawodową oraz przekazywania wiedzy i dobrych praktyk innym nauczycielom (lekcje otwarte, WDN)
  • opracowania materiałów mogących posłużyć innym nauczycielom do wdrożenia nowoczesnych technologii w codzienną praktyką zawodową
  • terminowej realizacji działań zawartych w projekcie zgodnie z jego harmonogramem
  • czynnego uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu - zgodnie z założeniami projektu,
  • udziału w tworzeniu kalendarza, prezentacji multimedialnej przedstawiającej efekty uczestnictwa w projekcie,
  • sporządzenia raportu końcowego w terminie wyznaczonym przez koordynatora projektu,
  • aktywnego uczestnictwa w upowszechnianiu rezultatów projektu
  • przestrzegania postanowień zawartych w umowie pomiędzy uczestnikiem mobilności a organizacją wysyłającą.

  

5 Zasady wymiany międzynarodowej i zachowania się ucznia podczas wyjazdu

  1. Uczeń może wziąć udział w wyjeździe wyłącznie za pisemną zgodą rodziców/opiekunów prawnych.
  2. Uczeń w terminie określonym każdorazowo przez koordynatora zobowiązany jest dostarczyć komplet dokumentów:

 

  • Oświadczenie rodziców (prawnych opiekunów) w sprawie zagranicznego wyjazdu dziecka, zgoda na udzielenie pomocy medycznej,
  • karta informacyjna,
  • karta EKUZ
  • okazanie ważnego paszportu/dowodu osobistego
  • pisemne potwierdzenia zapoznania się z regulaminem wymiany
  • załącznik 1

 

  1. Uczestnicy wyjazdu muszą być do niego odpowiednio przygotowani (walizka na kółkach, odpowiedni ubiór, obuwie, paszport/dowód osobisty, karta EKUZ).
  2. Uczestnicy przelotu samolotem i ich rodzice/prawni opiekunowie mają obowiązek zapoznania się z informacjami znajdującymi się na stronie lotniska.
  3. Uczestnicy wyjazdu stawiają się punktualnie o wyznaczonej godzinie na wyznaczone miejsce zbiórki.
  4. Rodzice/opiekunowie prawni odpowiadają za dowóz uczestnika na wyznaczoną przez organizatora miejsce zbiórki w dniu wyjazdu, bezzwłoczny odbiór w dniu powrotu.
  5. Po powrocie uczestnik będzie rozpowszechniał rezultaty projektu w środowisku szkolnym, lokalnym i międzynarodowym i przygotuje prezentację na temat wyjazdu, która zaprezentuje innym uczniom a także wypełni raport uczestnika w terminie 7 dni od powrotu.
  6. Podczas podróży uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów podróżnych oraz stosować się do poleceń opiekunów, pilota, i kierowców.
  7. Uczestnik zobowiązany jest stosować się do postanowień i przepisów i regulaminów obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz miejscach realizacji programu wycieczki (min. Przepisów przeciwpożarowych, komunikacyjnych, poruszania się po drogach publicznych, ciszy nocnej, BHP)
  8. Każdy uczestnik wyjazdu zobowiązany jest aktywnie angażować się w działania projektowe, zachowywać się kulturalnie, dbać o dobre imię szkoły i kraju, nie naruszać godności partnerów reprezentujących inną kulturę, religię, czy przekonania, obiekty zabytkowe musi i eksponaty muzealne musi traktować z należytym szacunkiem.
  9. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje zachowanie nienarażające bezpieczeństwa własnego i innych.
  10. Każdego uczestnika wyjazdu obowiązuje bezwzględny zakaz:
    • Samodzielnego – bez zgody kierownika wymiany - oddalania się od grupy.
    • Spożywania używek w jakiejkolwiek postaci.
  11. Uczestnicy wyjazdów mają bezwzględny nakaz przestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w danym obiekcie i przebywania w tym czasie w miejscu wyznaczonym na nocleg.
  12. Wszystkich uczestników wyjazdu obowiązuje ustalony program i rozkład czasowy dnia.
  13. W przypadku złamania powyższych reguł, uczeń zostanie wykluczony z dalszego udziału w projekcie, jego ocena z zachowania ulegnie obniżeniu oraz zostaną zastosowane kary przewidziane w statucie szkoły.
  14. Za wszelkie zniszczenia i szkody w miejscu zakwaterowania przez ucznia odpowiedzialność finansową ponoszą rodzice / prawni
  15. Oddalanie się uczestnika z terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć może nastąpić wyłącznie za wiedzą i zgodą opiekunów (nauczycieli lub rodziców/opiekunów prawnych), pod opieką, których się znajduje.
  16. Każdy uczestnik zobowiązany jest dbać o swój bagaż i pieniądze, przedmioty wartościowe oraz o mienie i wyposażenie miejsca, w którym przebywa.
  17. Nauczyciele nie ponoszą odpowiedzialności za zagubienie pieniędzy oraz zagubienie lub zniszczenie przedmiotów wartościowych zabranych na wyjazd.
  18. Podczas wyjazdów zagranicznych uczniowie mogą realizować program różniący się od programu polskich opiekunów. W takim przypadku uczniowie pozostają pod opieką rodziców uczniów goszczących lub pracowników szkoły goszczącej.
  19. Za szkody wyrządzone przez ucznia odpowiedzialność ponoszą jego rodzice/ opiekunowie prawni.
  20. Uczestnik może sam dawkować sobie leki na podstawie oświadczenia rodziców/opiekunów prawnych.
  21. Regulamin obowiązuje od momentu zbiórki przed wyjazdem do momentu zakończenia wyjazdu przez koordynatora.
  22. W przypadku rezygnacji z wyjazdu ucznia zakwalifikowanego do tego wyjazdu, koszty wynikające z tej rezygnacji (zmiana nazwiska na bilecie lotniczym, odwołanie rezerwacji itp.) ponosi rodzić/opiekun prawny ucznia.

 6. Rezygnacja uczestnika z udziału w części lub całym projekcie

 Uczestnik ma prawo do rezygnacji w projekcie bez ponoszenia odpowiedzialności finansowej w przypadku gdy:

  • rezygnacja została złożona na piśmie do Dyrektora ZSP2 2 w terminie do 7 dni po zakończeniu procesu rekrutacyjnego bez podania przyczyny
  • rezygnacja następuje w przypadku ważnych, udokumentowanych powodów osobistych lub zdrowotnych w terminie do 7 dni od zaistnienia przyczyny powodującej konieczność rezygnacji
  1. W przypadku uczestnictwa w całym projekcie, ale braku możliwości uczestnictwa w jednej z przydzielonych uczestnikowi mobilności  z ważnych, udokumentowanych  powodów osobistych lub zdrowotnych, nie ponosi on kosztów rezygnacji, jeżeli zgłosi ten fakt koordynatorowi nie później niż przed terminem rezerwacji biletów lotniczych dla tej  mobilności.

W takiej sytuacji w mobilności udział bierze kolejny uczestnik z listy rezerwowej, który zobowiązany jest do przekazania wiedzy i materiałów ze szkolenia pozostałym uczestnikom projektu. 

W razie braku takiej osoby przeprowadza się rekrutację uzupełniającą.

 7. Postanowienia końcowe

 Ogólny nadzór nad przebiegiem rekrutacji i realizacją projektu oraz rozstrzyganie spraw nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie należy do kompetencji Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 2 w Gdańsku i koordynatorów Projektu.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.09.2024.