Na czym polega nauczanie dwujęzyczne ?
- Wybrane przedmioty w klasie 7 i 8 realizowane są w języku obcym przez nauczyciela dwujęzycznego.
- Na początku prowadzący uzupełnia zajęcia słownictwem z tego języka
- Wraz ze wzrostem umiejętności uczniów zwiększa zakres treści nauczanych w drugim języku.
Dlaczego warto?
Znajomość języka obcego uzyskana metodą edukacji dwujęzycznej
- pozwala MÓWIĆ w tym języku
-
umożliwia WYKORZYSTYWANIE go jako narzędzia do szerszego spojrzenia na świat, do swobodnego komunikowania się, do odkrywania i rozumienia innego sposobu myślenia i interpretowania oraz do rozwiązywania problemów i korzystania z oryginalnych źródeł wiedzy.
- poszerza wiedzę na temat krajów języka obcego, związaną z kulturą, historią, geografią, literaturą, polityką, życiem codziennym, itd.
- otwiera uczniów na świat, poszerza horyzonty, uaktywnia, uczy kreatywności, tolerancji, ciekawości świata, życia i ludzi
Harmonijny rozwój ucznia
W klasie dwujęzycznej dbamy o wszechstronny rozwój naszych uczniów. Podczas zajęć językowych wykorzystujemy metody projektu, myślenia problemowego oraz krytycznego, które wspierają nie tylko rozwój intelektualny, ale i kompetencje społeczne uczniów. Sprawdzian predyspozycji ma tylko pomóc zbudować klasę, która będzie zróżnicowana – dzieci będą się nawzajem wspierać. Wielu uczniów 'rozkwita', gdy trafi do środowiska kolegów, które ich motywuje.
Praca w grupie i prezentacje uczą odwagi, skutecznej komunikacji i odpowiedzialności, rozumienia emocji – swoich i innych, radzenia sobie z wyzwaniami, budują poczucie własnej wartości.
Pokazujemy, że liczy się nie tylko efekt, ale potencjał i droga do celu, co pozwala czerpać radość ze wspólnego działania i wzmacnia motywację.