Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie informatycznym „Graj w zielone- wykorzystuję i nie marnuję”.
Celem konkursu jest rozwijanie umiejętności uczniów szkół podstawowych w posługiwaniu się wybranym programem graficznym oraz uświadomienie uczniom oraz ich opiekunom, jak bardzo istotny jest problem segregacji i zapobieganie powstawaniu odpadów, a jednocześnie mobilizacja uczniów do twórczego myślenia oraz kształtowania właściwej postawy i świadomości ekologicznej z wykorzystaniem zielonych technologii. Poprzez udział w konkursie pragniemy zachęcić wszystkich do zgłębienia zasad recyklingu, wykorzystując narzędzia informatyczne w kontekście dbania o środowisko. Chcemy pokazać, że można zrobić coś z niczego i w prosty sposób chronić środowisko, a przez to propagować wśród dzieci i młodzieży ekologiczne postawy w życiu codziennym.
- UCZESTNICTWO W KONKURSIE
- Konkurs skierowany jest do uczniów, do pracy samodzielnej uczniów z klas IV-VIII ZSP2. .
- Będzie polegał na wykonaniu gifu(ANIMACJI) pokazującego zamianę np. różnego rodzaju odpadów m.in. butelek plastikowych, kartonów, puszek, zużytych opakowań, w biżuterię lub przedmiot użyteczny czy wymyślone przedmioty, które mogą się jeszcze przydać człowiekowi itp. Gif musi być zgodny z tematem, zrobiony samodzielnie, i musi przedstawiać „drugie życie” odpadów. Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów. Każdej pracy muszą towarzyszyć następujące informacje: imię i nazwisko ucznia, klasa(zapisany plik: imię, nazwisko oraz klasa)
- Gif przygotowuje uczeń w dowolnym programie przeznaczonym do animacji. Programy sugerowane do wykonania pracy to: Pivot Animator, Power Point, Gimp lub inny, dowolny program.
- Przesłany plik powinien zawierać dwie formy zapisanego Gifu: projekt w wybranym przez siebie programie oraz wyeksportowany z rozszerzeniem GIF.
- TERMIN WYSŁANIA PRAC
- Prace konkursowe przesyłać można do 19.04.2024 na adres mailowy: sp42zsp2gdansk@gmail.com
- KRYTERIA OCENY
- Oryginalność, pomysłowość, pracochłonność, estetyka wykonania, wykorzystanie narzędzi programu.
- Przedstawienie danego tematu.
- NAGRODY
- Na podstawie nadesłanych animacji komisja konkursowa wyłoni zwycięzców.
- Najlepsze prace zostaną nagrodzone najpóźniej do 3.05.2024
Lista zwycięzców zostanie ogłoszona na stronie szkoły oraz na tablicy informacyjnej szkoły.
Wszystkie pytania i uwagi prosimy kierować na adres: sp42zsp2gdansk@gmail.com