Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie informatycznym „Graj w zielone- wykorzystuję i nie marnuję”.

Celem konkursu jest rozwijanie umiejętności uczniów szkół podstawowych w posługiwaniu się wybranym programem graficznym oraz uświadomienie uczniom oraz ich opiekunom, jak bardzo istotny jest problem segregacji i zapobieganie powstawaniu odpadów, a jednocześnie mobilizacja uczniów do twórczego myślenia oraz kształtowania właściwej postawy i świadomości   ekologicznej z wykorzystaniem zielonych technologii. Poprzez udział w konkursie pragniemy zachęcić wszystkich do zgłębienia zasad recyklingu, wykorzystując  narzędzia informatyczne w kontekście dbania o środowisko. Chcemy pokazać, że można zrobić coś z niczego i w prosty sposób chronić środowisko, a przez to propagować wśród dzieci i młodzieży ekologiczne postawy w życiu codziennym.

 

  1. UCZESTNICTWO W KONKURSIE

 

  • Konkurs  skierowany jest do uczniów, do pracy samodzielnej uczniów z klas IV-VIII ZSP2. .

 

  • Będzie polegał na wykonaniu gifu(ANIMACJI) pokazującego zamianę np.  różnego rodzaju odpadów m.in. butelek plastikowych, kartonów, puszek, zużytych opakowań, w biżuterię  lub przedmiot użyteczny czy wymyślone przedmioty, które mogą się jeszcze przydać człowiekowi itp. Gif musi być zgodny z tematem, zrobiony samodzielnie, i musi przedstawiać „drugie życie” odpadów. Animacje nie powinny zawierać żadnych gotowych elementów. Każdej pracy muszą towarzyszyć następujące informacje: imię i nazwisko ucznia, klasa(zapisany plik: imię, nazwisko oraz klasa)

 

 

  • Gif przygotowuje uczeń w dowolnym programie przeznaczonym do animacji. Programy sugerowane do wykonania pracy to: Pivot Animator, Power Point, Gimp lub inny, dowolny program.

 

  • Przesłany plik powinien zawierać dwie formy zapisanego Gifu: projekt w wybranym przez siebie programie oraz wyeksportowany z rozszerzeniem GIF.

 

  1. TERMIN WYSŁANIA PRAC

 

  1. KRYTERIA OCENY
  • Oryginalność, pomysłowość, pracochłonność, estetyka wykonania, wykorzystanie narzędzi programu.
  • Przedstawienie danego tematu.
  1. NAGRODY
  • Na podstawie nadesłanych animacji komisja konkursowa wyłoni zwycięzców.
  • Najlepsze prace zostaną nagrodzone najpóźniej do 3.05.2024

Lista zwycięzców zostanie ogłoszona na stronie szkoły oraz na tablicy informacyjnej szkoły.

Wszystkie pytania i uwagi prosimy kierować na adres: sp42zsp2gdansk@gmail.com